Kõige targem ei ole olla kõige targem
Olemuslikud käärid ärikonsultatsioonis seisnevad lihtsustades selles, et ettevõtted, mis on arenguga etapis, kus võiksid ärikonsultandi kaasamist kaaluda, ei näe välise spetsialisti kaasamisel väärtust. Suure tõenäosusega ei oma väline ekspert suuremaid valdkonnaspetsiifilisi teadmisi (siinkohal on muidugi ka erandeid) ja kohe kindlasti ei saa konsultant olla ettevõtte juhtidest paremini kursis igapäevaste siseprotsessidega.
Konsultandi eesmärk ei olegi ettevõtjast või ettevõtte juhtkonnast targem olla. Kogenud ärikonsultant omab valdkondlikke teadmisi ja kogemust, kuid peamiseks väärtuseks on oskus kiiresti aru saada ja kaardistada kliendi väljakutsed ning soovitud eesmärgid. Seejärel on võimalik organisatsiooni kogemustele liita konsultandi kogemused ja avalikud praktikad, mille tulemusena formuleeritakse võimalikud lahendused. See, milline nendest lahendustest käiku läheb, jääb organisatsiooni juhtide otsustada.
Tihti näeme, et valdkonnas sees olles jäädakse paratamatult raamidesse ja nii saavad võimalustest ja riskidest käibetõed, mille praktikas kehtivust ei kontrolli enam keegi. Aitame värske kõrvaltvaataja pilguga küsida õigeid küsimusi ja vaadata iga kivi alla.
Esitlus, töötuba, koolitus, programm või midagi viiendat?
Sõltub, ennekõike sellest, mida organisatsioon vajab ja mis on soovitud eesmärk. Töötame meeleldi samade klientidega võimalikult pikalt ja mida rohkem suudame väärtust pakkuda, seda rohkem osapooled koostööst võidavad. Senise kogemuse käigus on konsultatsiooniteenus varieerunud mõnetunnisest vestlusest kuni mitme aasta pikkuse püsiva koostööni suuremate arendusprojektide läbiviimisel. Tunneme ennast kõige mugavamalt müügi, turunduse ja digitaliseerimise valdkondades.